Totalul afișărilor de pagină

joi, 16 septembrie 2010


Așa cum mulți dintre dintre dvs, apropiați nouă, ați aflat deja, în acest week-end avem o competiție de nivel național: Cupa României pentru cadeți, juniori, tineret și seniori. Nu am primit bani dar am primit suport din partea oamenilor din jurul meu, ca să ajung la primar sǎ ne srijine cu sala (aici este meritul lui Dragoș Gunia și al lui Puiu Neagu), ca să ajung la directorul Sălii Leonard Doroftei...şamd. Am primit suport din partea Mihaelei Sandu, care m-a aşteptat pînă am realizat afișele, diplomele și invitațiile color și au fost gata așa cum a vrut pretențiosul de mine, dânsa conducând o firma de materiale promoționale, care se numește EDISOHN. Mai mult de atât mi-a făcut și-un preț preferențial, pentru că Edy (fiul dânsei este karate-ka de-al nostru). Am umblat pe la fiecare om care ne simpatizează sau care are o funcție de conducere în Conpet, la Sindicatul Liber Conpet unde era d-l Marcel Boboc, președintele clubului și al sindicatului. Am fost la CS Petrolul, unde directorul, de unde nu știu, a venit cu un afiș reproșându-mi în glumă că trebuie să îi dea altcineva afișul. Am ajuns și pe la Primărie (că așa era frumos și am smuls promisiunea că pentru prima dată un reprezentant al primariei va fi prezent la o competiție de karate traditional) ... la Direcția de Tineret și Sport Prahova (care n-are director de o lună!) ... unde am lasat, de asemenea, un afiș și o invitație.....

Dar de ce vă spun toate astea ? Am avut ocazia să văd recțiile oamenilor în momentul în care primeau un afiș. Dacă voi avea răbdare, voi relata despre fiecare... Doresc însă să încep cu un copil. Eram pe str. Pielari, la Directia de Tineret și Sport, am ieșit din clădire și am lipit la avizier UN AFIȘ... De partea cealaltă a gardului se făcea că trece ... un copil… un școlar (avea ghiozdanul cu el) care s-a oprit sǎ mǎ urmǎreascǎ ce fac. L-am observat cu coada ochiului, dar mi-am văzut conștiincios de treabǎ şi am lipit afișul. El încerca să vadă, când prin stânga, când prin dreapta, ce scrie pe AFIȘ. Apoi AFISUL era la vedere, fără ca urâtul și bărbosul de mine să-i mai optureze accesul spre INFORMAȚIE. S-a lipit de gard sǎ-l studieze cu atenţie...eu, trecând pe lângă el, și dând frâu liber unui obicei din sală, l-am atins cu mâna pe umeri, a prietenie...el s-a luat după mine și m-a luat la întrebări. Ce este cu competiția, pentru cine, unde, când...dar mi-a atras mai ales ATENȚIA că nu scria pentru ce vârste sportivii participă la întrecere. Eu, bucuros de o așa observație pertinentă, am explicat ca la carte grupele de vârstă de la karate traditional și cum se numesc.... Copilul m-a ascultat cu atenție și mi-a zis: - „Înțeleg, eu nu pot să particip, sunt prea mic”....auziți, fraților, piticul dorea să participe la competiție, să se întreacă, să fie campion! Așa cum visam și eu când eram mic și-l iubeam pe Ilie Năstase și tenisul atât de mult că-mi făceam o rachetă numai din lemn și băteam de perete o minge până când pica stropul (ciment aruncat pe zid cu o mătură, dupǎ ce peretele era tencuit).

Am plecat de acolo și am uitat de foamea care mă chinuia (nu mâncasem nimic de seara trecută), gândindu-mă dacă noi, care ne zicem adulți, mai avem timp să ascultăm visele unui copil. Am purces mai departe spre ritmuri inumane, în numele a ceva, în numele progresului, al datoriei, sau a mai știu eu ce....dar nu în numele visurilor copilăriei...

În seara asta a ajuns la Ploiești președinte ETFK, sensei Vladimir Iorga, profesor dr. în fiziologie, unul din pionerii karate-ului traditional în Europa. La masă, în Doroftei Pub, mi-a cerut un AFIȘ... i-a plăcut... La plecarea din PUB ... Moșul, Leonard Doroftei al nostru, de asemenea mi-a cerut un AFIȘ să-l pună la vedere în local...

Peste tot AFIȘUL a plăcut, a interesat, în unele birouri l-au pus pe un dulap sau pe ușă, la intrarea în instituție... Am pus AFIȘE la club, la noi la sală... Dincolo de afișe, oamenii au găsit un motiv de apropiere, o punte, s-au descoperit într-o stare nouă de dincolo și dincoace de AFIȘ ... au înveselit un birou, o ușă, au trecut pentru o clipă de la treburile zilnice la un eveniment la care s-au simțit părtași și autori totodată. Pe AFIȘ am pus pe cei care au făcut un mic gest sau un gest mare față de noi, în felul acesta arătându-și interesul pentru proiectul nostru... Clinica Medicală Dentirad, Antena 1 Ploiești, SC Conpet , Edisohn –Materiale Promoționale, Primaria Minicipiului Ploiesti. De asemenea, am pus pe afiș o poză cu Robert Miclea și Manona Danciu într-un enbu de campioni mondiali... Trofeul care a suscitat atâta interes cândva... acum acoperit cu aur de 24 de k ... și ideogramele care semnifică Dento Karate DO.

AFIȘUL ... IATĂ SE ÎNTÂMPLĂ CEVA ... BATE O TOBĂ...CINEVA STRIGĂ DESPRE SCHIMBARE...LUME, LUME....VENIȚI CU TOȚII LA CUPA ROMÂNIEI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu